Regulamin sklepu

§1
Wstęp

Niniejszy regulamin określa zasady i warunki korzystania ze sklepu internetowego udostępnionego pod adresem www.jeans.pl przez JEANS-ONLINE Grażyna Filipczak, ul. Westerplatte 52C, 14-400 Pasłęk, NIP: 578-156-12-03, regon: 170067239, wpisaną do rejestru przedsiębiorców - Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, a w szczególności określa zasady składania Zamówień i zawierania umów sprzedaży przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, a także korzystania przez Klientów z usług za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

Dane do szybkiej komunikacji ze Sprzedawcą (Dane adresowe / kontaktowe/ reklamacyjne):

Dane teleadresowe:
JEANS.pl
ul. Westerplatte 52C
14-400 Pasłęk
Polska

Tel: +48 (0) 55 2481775 (8-16 Pn-Pt)
Fax: +48 (0) 55 2481776

Adresy E-mail:
Informacja: info@jeans.pl
Obsługa klienta: support@jeans.pl
Marketing: marketing@jeans.pl
Administracja: admin@jeans.pl
Współpraca: wspolpraca@jeans.pl

§2
Definicje

  1. Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
  2. 1) Klient – osoba fizyczna, w tym Konsument, która ukończyła co najmniej 18 rok życia, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, a która złożyła lub zamierza złożyć Zamówienie lub korzysta z innych usług Sklepu Internetowego;
  3. 2) Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
  4. 3) Regulamin – niniejszy Regulamin sprzedaży przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość oraz świadczenia usług drogą elektroniczną. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
  5. 4) Sklep Internetowy (dalej także jako „Sklep”) – serwis internetowy dostępny pod www.jeans.pl za pośrednictwem którego Klient może składać Zamówienia, a także korzystać z pozostałych Usług Sklepu;
  6. 5) Strona – Usługodawca lub Klient;
  7. 6) Towar – rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy sprzedaży;
  8. 7) Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawierana pomiędzy Usługodawcą a Klientem z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość za pośrednictwem Sklepu, której przedmiotem są Towary;
  9. 8) Usługa (Usługi) – usługa świadczona przez Usługodawcę drogą elektroniczną na zasadach określonych w Regulaminie za pośrednictwem Sklepu;
  10. 9) Usługodawca (także „Sprzedawca”) – JEANS-ONLINE Grażyna Filipczak, ul. Westerplatte 52C, 14-400 Pasłęk, NIP: 578-156-12-03, regon: 170067239, wpisana do rejestru przedsiębiorców - Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki;
  11. 10) Ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. 2014, poz. 827);
  12. 11) Zamówienie – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy sprzedaży z Usługodawcą, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego określające rodzaj i liczbę Towarów będących przedmiotem Umowy sprzedaży.

§3
Obowiązki Stron

  1. 1. Klient zobowiązany jest do korzystania z Usług oferowanych przez Usługodawcę w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także do niedostarczania treści zabronionych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
  2. 2. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Towaru wolnego od wad.
  3. 3. Jeżeli kupującym jest Konsument, Sprzedawca obowiązany jest niezwłocznie wydać rzecz kupującemu, nie później niż trzydzieści dni od dnia zawarcia Umowy sprzedaży, chyba że Umowa sprzedaży stanowi inaczej (np. w opisie Towaru wskazany jest inny termin dostarczenia Towaru).

§4
Zamówienia

  1. 1. Klient może składać Zamówienia za pośrednictwem Sklepu Internetowego 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Zamówienia można składać także przez e-mail oraz telefonicznie w godzinach pracy Sprzedawcy.
  2. 2. W celu zawarcia Umowy sprzedaży Towaru na odległość poprzez Sklep Internetowy należy dokonać wyboru Towaru, podać niezbędne dane wymagane przez Sprzedawcę podczas procesu składania Zamówienia oraz ostatecznie złożyć Zamówienie podejmując kolejne czynności w oparciu o wyświetlane Klientowi informacje.
  3. 3. Warunkiem złożenia skutecznego Zamówienia jest zapoznanie się i zaakceptowanie przez Klienta Regulaminu.
  4. 4. Po złożeniu Zamówienia, Klient otrzymuje wiadomość e-mail będącą potwierdzeniem wpłynięcia Zamówienia do Sklepu, zawierającą potwierdzenie wszystkich elementów Zamówienia.
  5. 5. Wraz z otrzymaniem przez Klienta wiadomości, o której mowa w ust. 4 powyżej dochodzi do zawarcia Umowy sprzedaży.

§5
Ceny, płatności oraz dostawa Towaru

  1. 1. Ceny Towarów w Sklepie podawane są w złotych polskich, ale także w EUR, GBP, PLN, SEK, BGN, RON, CZK, HUF, LTL, DKK, HRK w zależności od wyboru klienta i są cenami brutto tzn. zawierają podatek VAT.
  2. 2. Ceny Towarów nie zawierają kosztów dostawy. Całkowita wartość Zamówienia obejmuje cenę Towarów oraz koszty dostawy, w przypadku gdy koszty dostawy ponosi Klient.
  3. 3. Dostawa jest realizowana za pośrednictwem firmy kurierskiej GLS, UPS, DPD z pełnym Trackingiem (śledzeniem) przesyłek online oraz za pośrednictwem Paczkomatów InPost.
  4. 4. Klient może w trakcie składania Zamówienia wpisać kod rabatowy, który obniży cenę Towaru.
  5. 6. Klient ma możliwość uiszczenia ceny w następujący sposób:
  6. a) za pobraniem – gotówką przy odbiorze Towaru,
  7. b) przelewem bankowym na rachunek bankowy Usługodawcy (przedpłata),
  8. c) za pośrednictwem serwisu eCard.pl – płatność online przelewem albo kartą kredytową/debetową,
  9. d) za pośrednictwem serwisu skrill.com – płatność online przelewem albo kartą kredytową/debetową,
  10. e) za pośrednictwem sytemu PayPal,
  11. 7. Wysyłka Towaru następuje w przypadku płatności określonych w ust. 5 lit. a niezwłocznie po zawarciu Umowy sprzedaży, a w przypadku opisanym w ust. 5 lit. b-e odpowiednio niezwłocznie po uznaniu rachunku bankowego Sprzedawcy albo konta w systemie eCard, Skrill albo PayPal.
  12. 8. Przy odbiorze przesyłki z zamówionym Towarem, sugerujemy, aby Konsument sprawdził przesyłkę i wskazujemy, że w przypadku stwierdzenia:
  13. 1) uszkodzenia mechanicznego zawartości przesyłki,
  14. 2) niekompletności przesyłki,
  15. 3) niezgodności zawartości przesyłki z przedmiotem Zamówienia,
  16. Konsument jest uprawniony do odmowy przyjęcia przesyłki. W takim przypadku sugerujemy zapisanie uwag lub notatki ze zdarzenia w obecności dostarczyciela oraz niezwłoczne powiadomienie Usługodawcy o zaistniałej sytuacji. W każdym wypadku, w razie uszkodzeń sugerujemy sporządzenie protokołu uszkodzeń w obecności dostarczyciela przesyłki.
  17. 9. Klient niebędący Konsumentem w chwili odbioru przesyłki zobowiązany jest sprawdzić jej zawartość. W przypadku stwierdzenia jej uszkodzenia zobowiązany jest zgłosić ten fakt dostawcy Towaru i niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedającym. Reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych Towaru w trakcie transportu będą rozpatrywane tylko i wyłącznie po sporządzeniu protokołu szkodowego podpisanego przez odbiorcę niebędącego Konsumentem i dostawcę przesyłki.
  18. 10. Sprzedawca przypomina, że zgodnie z art. 548. § 1 Kodeksu cywilnego z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego (Klienta) korzyści i ciężary związane z rzeczą (Towarem) oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy (Towaru).
  19. 11. Jeżeli Towar ma zostać przesłany przez Sprzedawcę Konsumentowi, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru przechodzi na Konsumenta z chwilą wydania Towaru Konsumentowi. Za wydanie Towaru uważa się jej powierzenie przez Sprzedawcę przewoźnikowi, jeżeli Sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez Konsumenta.

§6
Uprawnienie Konsumenta do odstąpienia od Umowy (zwrot Towaru)

  1. 1. Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży Towarów zawartej na odległość bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 30 (trzydziestu) dni, przy czym termin ten biegnie od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią (inną niż przewoźnik), a w przypadku umowy, która:
  2. 1) obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części,
  3. 2) polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie stosownego oświadczenia przed jego upływem na adres Sprzedawcy. Oświadczenie można złożyć także na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Ustawy oraz załącznik nr 1 do Regulaminu.
  4. 2. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży Towarów zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą.
  5. 3. Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
  6. Obowiązki Konsumenta
  7. 4. Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem. Towar powinien być zapakowany w sposób, który zagwarantuje jego bezpieczny transport.
  8. 5. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru (koszt odesłania).
  9. 6. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
  10. Obowiązki Sprzedawcy
  11. 7. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towarów.
  12. 8. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  13. 9. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  14. 10. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  15. 11. Sugerujemy dołączenie dowodu zakupu, w celu usprawnienia procesu zwrotu.

§7
Wymiana Towaru

  1. 1. Sprzedawca gwarantuje darmową wymianę Towaru na inny rozmiar lub model w ciągu 30 dni od otrzymania przesyłki.
  2. 2. Towar podlega wymianie pod warunkiem, że znajduje się w niezmienionym stanie, jest zapakowany w bezpieczny sposób.
  3. 3. W przypadku chęci dokonania wymiany na inny produkt lub rozmiar prosimy o wcześniejszą informację na adres: info@jeans.pl, a następnie o wypełnienie formularza dostępnego pod linkiem http://www.jeans.pl/doc/wymiana.pdf i dołączenie go do wymienianego Towaru.
  4. 4. Adres do wysyłki Towaru do wymiany: JEANS.pl, ul. Westerplatte 52C, 14-400 Pasłęk.
  5. 5. Zapisy niniejszego paragrafu w żaden sposób nie ograniczają uprawnienia Konsumenta do odstąpienia od Umowy sprzedaży, o czym mowa w § 6.

§8
Rękojmia za wady fizyczne Towaru (Reklamacje)

  1. 1. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Towaru wolnego od wad i odpowiada za wady Towaru.
  2. 2. Wada fizyczna polega na niezgodności sprzedanego Towaru z Umową sprzedaży.
  3. 3. Reklamacje, z tytułu rękojmi za wady (niezgodności Towarów z Umową Sprzedaży) można składać pisemnie na adres Sprzedawcy lub pocztą e-mail.
  4. 4. Jeżeli sprzedany Towar ma wadę, Klient może:
  5. 1) żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo
  6. 2) żądać usunięcia wady; albo
  7. 3) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, o których mowa w pkt. 1 lub 2.
  8. 5. Kupujący nie może odstąpić od Umowy sprzedaży, jeżeli wada jest nieistotna.
  9. 6. W przypadku stwierdzenia przez Konsumenta niezgodności Towaru z Umową sprzedaży (wady fizycznej) Konsument powinien odesłać Sprzedawcy reklamowany Towar wraz z opisem niezgodności.
  10. 7. Sugerujemy dołączenie dowodu zakupu w celu usprawnienia procesu reklamacyjnego.
  11. 8. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru.
  12. 9. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni.

§9
Newsletter

  1. 1. Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji handlowych, tj. ma możliwość zamówienia Newslettera – usługi udostępnianej przez Usługodawcę. Newsletter wysyłany jest wyłącznie do Klientów, którzy zamówili Newsletter.
  2. 2. W ramach usługi Newsletter, za pośrednictwem poczty elektronicznej, na podany przez Klienta adres e-mail, wysyłana jest informacja w formie listu elektronicznego (e-mail) zawierająca biuletyn informacyjny (Newsletter) Sklepu Internetowego, a także inne informacje handlowe wysyłane przez Usługodawcę w swoim imieniu i na zlecenie osób trzecich.
  3. 3. Klient może w dowolnym momencie zrezygnować z prenumeraty Newslettera.

§10
Ogólne warunki korzystania ze Sklepu

  1. 1. Usługodawca świadczy za pośrednictwem Sklepu Internetowego następujące Usługi:
  2. 1) Przedstawienie Towarów, jakie mogą być dostępne w Sklepie,
  3. 2) możliwość składania Zamówień na Towary dostępne w Sklepie Internetowym i tym samym zawierania Umów sprzedaży na odległość,
  4. 3) informowanie Klienta o bieżącym statusie Zamówienia,
  5. 4) zamówienie usługi Newslettera.
  6. 2. Dostęp do usług określonych w ust. 1 pkt. 1-4 powyżej nie wymaga Rejestracji.
  7. 3. Do korzystania ze Sklepu wymagane jest posiadanie przez Klienta urządzenia z dostępem do sieci Internet wyposażonego w przeglądarkę internetową (zalecane Mozilla Firefox wersja minimum 24.0, Opera od wersji 10, Google Chrome w wersji 28.0 lub nowszej lub MS Internet Explorer w wersji minimum 8.0 lub nowszej), która zapewnia obsługę plików cookie oraz skryptów Javascript. Dopuszczalne jest stosowanie innych wersji przeglądarek internetowych, jeżeli zapewniają one pełną zgodność z wersjami wymienionymi powyżej.
  8. 4. Dla zachowania bezpieczeństwa korzystania ze Sklepu internetowego, zaleca się, aby urządzenie z którego korzysta Klient w szczególności posiadało:
  9. 1) system antywirusowy z najnowszą wersją definicji wirusów i uaktualnień,
  10. 2) skuteczną zaporę bezpieczeństwa (firewall),
  11. 3) zainstalowane wszystkie dostępne aktualizacje systemu operacyjnego oraz przeglądarki internetowej, które dotyczą bezpieczeństwa,
  12. 4) aktywowaną funkcję akceptacji plików cookies oraz Java Script w przeglądarce internetowej,
  13. 5) oprogramowanie umożliwiające odczyt plików w formacie PDF.
  14. 5. Reklamacje związane z funkcjonowaniem Sklepu Klient może zgłaszać pisemnie na adres Sprzedawcy lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
  15. 6. W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, a także podstawę roszczenia reklamacyjnego.
  16. 7. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni.

§11
Rozstrzyganie sporów

  1. 1. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Usługodawcą a Klientem, który jest Konsumentem zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
  2. 2. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Usługodawcą a Klientem, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.

§12
Dane osobowe

  1. 1. Dane osobowe Klientów są przetwarzane przez Usługodawcę z uwzględnieniem przepisów prawa w tym zakresie, w tym w szczególności ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych.
  2. 2. Administratorem danych osobowych jest Sprzedawca.
  3. 3. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek nie podanie wymaganych danych osobowych może uniemożliwić złożenie Zamówienia.
  4. 4. Wszystkie udostępnione dane osobowe podlegają szczególnej ochronie.
  5. 5. Każdemu przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, a także prawo do żądania ich aktualizacji lub zaprzestania przetwarzania.

Postanowienia końcowe

  1. 1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
  2. 2. Klienci mogą uzyskać dostęp do Regulaminu w każdym czasie oraz nieodpłatnie za pośrednictwem odesłania internetowego (tj. linku) zamieszczonego na stronie głównej Sklepu oraz sporządzić jego wydruk.
  3. 3. Informacje o Towarach podane w Sklepie, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
  4. 4. Prawa wyłączne do treści udostępnianych w ramach Sklepu Internetowego, w szczególności prawa autorskie do zdjęć, nazwa Sklepu, znaki towarowe Usługodawcy oraz producentów Towarów, wchodzące w ich skład elementy graficzne, oprogramowanie oraz prawa w zakresie baz danych podlegają ochronie prawnej i przysługują Usługodawcy lub podmiotom, z którymi Usługodawca zawarł stosowne umowy. Zabrania się kopiowania, czy też innych form korzystania z jakichkolwiek elementów Sklepu bez zgody Usługodawcy.

Załącznik nr 1 do Regulaminu

Wzór formularza odstąpienia od Umowy sprzedaży
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

Data: ……………………………………………………

Adresat:
Dane teleadresowe:
JEANS.pl
ul. Westerplatte 52C
14-400 Pasłęk
Polska

Tel: +48 (0) 55 2481775 (8-16 Pn-Pt)
Fax: +48 (0) 55 2481776

Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy:

………………………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………..

Data odbioru Towaru: ……………………………………………………………………………………………………………………..….
Imię i nazwisko konsumenta: ………………………………………………………………………………………………………………………….…
Adres konsumenta: ……………………………………………………………………………………………………………………………………..……

………………………………….
Podpis konsumenta (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)